Meest gestelde vragen inloggen

Sinds dinsdag 28 mei is inloggen veranderd. Met het nieuwe inlogsysteem heb je nog maar één inlogaccount nodig voor alle bibliotheekdiensten. Of je nu een boek wilt reserveren of verlengen in Mijn Bibliotheek of bij de Online Bibliotheek een e-book, luisterboek of online tijdschrift wilt lenen.

Ook voor online cursussen en andere bibliotheekwebsites gebruik je dit inlogaccount.

Wat moet ik doen?

Het enige wat je hoeft te doen is opnieuw inloggen bij:

Hiervoor gebruik je gewoon je huidige gebruikersnaam en wachtwoord. Je gebruikersnaam is je pasnummer, tenzij je dit hebt aangepast. Je hebt van de bibliotheek een mail ontvangen met daarin je huidige gebruikersnaam (controleer ook de spam-map). Ben je je gebruikersnaam vergeten? Vraag dan een nieuwe gebruikersnaam aan. Ben je je wachtwoord vergeten? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan.

Geen mail
Ontvang je geen mails van ons na aanvragen van een nieuw wachtwoord of gebruikersnaam en staat het ook niet in de spam-berichten? Neem dan contact op met onze helpdesk. Of kom langs in je eigen bibliotheekvestiging.

Samen lossen we dit snel op!

App updaten
Heb je problemen met inloggen bij de app? Zorg dat je de meest recente versie geïnstalleerd hebt.

Inloggen met meerdere passen
Heb je meerdere passen onder je account, van bijvoorbeeld je kinderen? Dan verandert inloggen bij de Online Bibliotheek. Je logt hier niet meer in met je e-mailadres, maar ook met je pasnummer.