Feestelijke opening duurzaamheidskast Bibliotheek Gooi+ te Huizen

Gepubliceerd op: 13 september 2024 14:15

Na het grote succes van de duurzaamheidskasten in Bussum en Loosdrecht krijgt nu ook Huizen een eigen Duurzaamheidskast! In samenwerking met Huizen Duurzaam en Stichting Voedselbos Huizen. Aanstaande donderdag 10 oktober zullen we de nieuwe duurzaamheidskast feestelijk openen.

In de bibliotheek is veel informatie te vinden over duurzaamheid. Dat kan gaan over energiebesparing maar ook op het gebied van voedselverspilling, duurzaam kleding aanschaffen, consuminderen. Daarnaast hebben we spannende klimaatromans en de mogelijkheid om apparatuur uit te lenen om bijvoorbeeld je energie-verbruik te testen.

Wist je dat de bibliotheek zelf ook een duurzame organisatie is? Sommige boeken worden meer dan 100 keer uitgeleend aan onze leden. Daarnaast streven we voortdurend naar verder verduurzaming.