Meer tijd voor vragen in Bibliotheek Laren

Gepubliceerd op: 29 augustus 2024 10:00

Vanaf 1 september is er vaker een deskundige, opgeleide medewerker aanwezig in de bibliotheek in Laren. Hiermee kunnen wij onze informatiefunctie versterken.

Wat verandert er?

• Doordeweeks is er een medewerker vanaf 10.00 uur (i.p.v. 11.00)
  • Ook op woensdagavond is er tot 20.00 uur een medewerker aanwezig
  • Op zaterdag is er een medewerker tot 17.00 uur (i.p.v. 15.00)

We gaan in totaal 10 uur meer bemand open.

Dit betekent dat wij inhoudelijke vragen over de collectie of bijvoorbeeld het Informatiepunt Digitale Overheid vaker en beter kunnen beantwoorden.

Kijk voor de volledige bemande openingstijden op onze website: www.bibliotheekgooiplus.nl. Een boek inleveren, lenen of de computers gebruiken, kan tijdens openingstijden van het Brinkhuis altijd. www.hartvanlaren.nl

Hoe kan dat?
De landelijke overheid wil dat de bibliotheek nu én in de toekomst voor iedereen beschikbaar en bereikbaar is. Daarom kwam en komt er extra geld voor bibliotheken beschikbaar. De SPUK Bieb (Eenmalige specifieke uitkeringen lokale bibliotheekvoorzieningen) is door de gemeente Laren aangevraagd, waardoor wij een nog betere bibliotheekvoorziening kunnen bieden.

Naast geld voor ruimere openingstijden is er ook extra geld beschikbaar gesteld voor het versterken van de culturele programmering voor basisonderwijs en jongeren. Daarover snel meer.