Vacature Medewerker Informatie en programmering Team Volwassenen en Young Adults (Voortgezet Onderwijs)

De doelgroep van de vacature: tieners in de bibliotheek die gezellig studeren

Voor 28 - 30 uur per week

Wie zijn wij?

Als bibliotheek willen we de wereld van mensen groter maken door het stimuleren van lezen, leren en ontmoeten. Onze bibliotheek is dé bron voor persoonlijke ontwikkeling. Wij hebben 7 vestigingen en 2 servicepunten. Met meer dan 70 medewerkers en ruim 250 vrijwilligers staan wij klaar voor onze gasten. We werken samen met en voor maatschappelijke partners, scholen en gemeenten aan the Third Place-gedachte.

Wat ga je doen?

Als medewerker programmering lever je een actieve bijdrage aan de voorbereiding en in- en externe communicatie van de activiteiten voor jongeren en het voortgezet onderwijs en voert de activiteiten ook zelf uit, zowel in de bibliotheek als op de scholen. De activiteiten zijn gestoeld op leesplezier en -ontwikkeling, maar zeker ook op thema’s als (digitaal) burgerschap en mediawijsheid.

In de bibliotheekvestiging zorg je ervoor dat klanten goed geholpen worden en je bent een enthousiaste ambassadeur van de bibliotheek. Dit doe je door jong en oud op weg te helpen in de bibliotheek, gebruik makend van de collectie en het digitale (landelijke) aanbod.

Wat breng je mee?

• Je bent van nature gastvrij en gaat makkelijk om met jongeren.
  • Je kan je goed verplaatsen in de belevingswereld van jongeren en weet programmering te bedenken die daarop aansluit.
  • Je beschikt over sterke digitale vaardigheden, hebt kennis over digitale ontwikkelingen en kan deze ook overbrengen op anderen.
  • Je bent breed georiënteerd en hebt interesse in onderwerpen als literatuur, burgerschap en mediawijsheid.
  • Je beschikt over minimaal MBO 4 denk- en werkniveau.
  • Je bent flexibel en ook bereid om op een avond of zaterdag te werken.
  • In bezit zijn van een rijbewijs en auto is een pré.

Waarom kies je voor ons?

Werken in een enthousiast team binnen een dynamische organisatie waar bevlogen medewerkers samenwerken aan grote maatschappelijke ambities.

• Je krijgt de mogelijkheid om een interne bibliotheektraining te volgen.
  • Arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO Openbare Bibliotheken.
  • De functie is ingeschaald in schaal 7 van de CAO Openbare Bibliotheken  (min € 2.607,-- tot max € 3.415,-- bij fulltime dienstverband).
  • Het betreft een tijdelijke aanstelling voor een jaar, met mogelijkheid tot verlenging.
  • Een eindejaarsuitkering van 4,0%.
  • Gratis lidmaatschap van onze bibliotheek gedurende het dienstverband.

Solliciteren?

Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met manager Volwassenen & Young Adults
Joris Vugs, jvugs@bibliotheekgooiplus.nl of 035-6973001.

Je kunt je interesse kenbaar maken door je cv en motivatiebrief te mailen naar Annerie van Nieuwenhuizen, avnieuwenhuizen@bibliotheekgooiplus.nl.

Heb je geen ervaring in de bibliotheekbranche, maar ben je wél enthousiast? We nodigen je van harte uit te reageren. De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 8 augustus. De sluitingsdatum is donderdag 1 augustus.